Przepisy o płacy minimalnej za granicą

Jeżeli prowadzimy firmę, może zdarzyć się tak, że nasz klient będzie chciał, żeby wykonać dla niego usługę poza granicami kraju. Wówczas będziemy zmuszeni do tego, żeby zapłacić naszym pracownikom przynajmniej minimalną stawkę. Takie przepisy obowiązują przede wszystkim w krajach lepiej rozwiniętych, takich jak Niemcy albo Francja. Dotyczą one zarówno pracowników etatowych, na przykład budowlanych, jak i kierowców.

Czy trzeba zgłosić pracownika oddelegowanego za granicę?

milog zgłoszenieW przypadku branży transportowej wyliczenie stawki minimalnej dla kierowców jest wyjątkowo kłopotliwe. Te przepisy od samego początku wzbudzały dużo kontrowersji, jednak teraz, po kilku latach ich funkcjonowania, wszyscy przywykli do tego, że trzeba ich przestrzegać. Po wprowadzeniu przepisów MiLoG zgłoszenie pracowników stało się obowiązkowe. Różne organy kontroli mogą w każdej chwili zdecydować się na sprawdzenie naszej dokumentacji, w której musimy podać dokładne dane dotyczące tego, ile nasz pracownik zarobił podczas przebywania za granicą. W przypadku pracy delegowanej na terenie Francji, takie dokumenty musimy trzymać przez okres osiemnastu miesięcy po zakończeniu pracy przez naszego pracownika. W przeciwnym wypadku mogą na nas zostać nałożone kary, które mogą skutecznie uniemożliwić nam dalsze wysyłanie kierowców do pracy na terenie tego kraju. Na szczęście wiele firm zajmuje się obecnie skutecznym prowadzeniem takich dokumentacji dla naszej firmy transportowej. W tym celu trzeba przygotować między innymi umowę o pracę, w której zostaną przeprowadzone odpowiednie zmiany, a także wyniki wskazań tachografów, dzięki którym będzie możliwe ustalenie czasu pracy kierowców. Niezbędne będą też wskazania z systemu GPS, które pozwolą określić, gdzie i kiedy nasz pracownik przekroczył granicę danego kraju, w którym obowiązują te przepisy.

Przystosowanie się do przepisów prawnych funkcjonujących na terenie państwa, na którym chcemy zarabiać pieniądze, jest niezbędne i konieczne. Warto o tym pamiętać, gdy będziemy decydowali się na wysyłanie naszych kierowców za granicę kraju. Zagraniczne służby celne oraz skarbowe będą chętnie kontrolowały naszych kierowców oraz to, czy zarabiają oni odpowiednie pieniądze według tamtejszego prawa. To dla nich bardzo ważna kwestia.