Jakie prezenty kupować klientom?

 

Kiedy budujemy bazę klientów i chcemy, by klienci od nas nie odchodzili, dobrym sposobem na wzmocnienie ich lojalności są kosze ze słodyczami. Czasem taki kosz może być wart ułamek ceny transakcji, a sprawi, że klient wybierze ponownie naszą ofertę, nawet w przypadku, gdy dostanie teoretycznie bardziej opłacalną.

Jak znaleźć ładny kosz ze słodkościami?

eleganckie kosze ze słodyczamiW sklepach internetowych ze słodyczami często można znaleźć zestawy upominkowe lub świąteczne. Najlepiej jednak korzystać z oferty sklepów zajmujących się właśnie tym. Mają one bardzo szeroki wybór i możemy dzięki temu zdecydować się na takie kosze ze słodyczami, jakich będziemy potrzebować w danej sytuacji. Ceny koszy ze słodkościami zwykle wahają się od 30 do 200 zł. Nawet te najmniejsze wyglądają ładnie, ale na porządny zestaw trzeba zwykle wydać od 70 zł w górę. Takie kosze lub skrzynie często mają w zestawie również wino lub niekiedy małą butelkę likieru. Eleganckie kosze ze słodyczami sprawdzą się również dobrze jako prezent dla rodziny, znajomych lub dla pracowników naszej firmy. Najbardziej liczy się sam gest, a wybór zestawu zależy od innych czynników. Osobiście trzymam się zasady, żeby kosz prezentowy dla klientów firmy nie przekroczył 10% zysku z danej transakcji. Zwykle jest to jednak 5% lub nawet mniej. Zatem przy transakcji z której mam 1000 zł zysku, daję prezent za 50 do 100 zł – pod warunkiem, że jest w przyszłości duża szansa na ponowną transakcję. Zaś przy transakcji powyżej 5000 zł wybieram po prostu jeden z najlepszych zestawów (koszt 150 do 200 zł).

Prezenty upominkowe stanowią sposób na łatwe i efektywne nawiązanie bliższych relacji z klientem. Można wesprzeć ten efekt rabatami dla stałych klientów itd. Pamiętajmy jednak, że jeśli raz podarujemy klientowi prezent, to następnym razem też się będzie go spodziewał (choć nieraz zdarzy się, że sam przyniesie własny – wtedy możemy być pewni, że zbudowaliśmy silną relację).